HTML

Falrengető

Ha nem megy másképpen, megrengetjük a falakat is.

Friss topikok

  • 'ztaqrwa: Tartalom és forma. Kezdeményezésnek talán nem rossz, azonban kell, hogy a tartalom tartalmat a for... (2009.05.09. 17:00) Részletekbe veszve, avagy mi hogy legyen
  • palkotamas: @ArcHy: Én nem azért írtam ezt a cikket, hogy ez majd megoldja Magyarország nagy problémáját. Azér... (2009.04.28. 22:11) Ez lenne Magyarország?
  • KáD: Ez a kettős állampolgárság érdekes kérdés... A szívem azt mondja, keblemre magyar, egy nép vagyun... (2009.04.21. 19:03) Szomszédságpolitika-magyarságpolitika

Linkblog

Archívum

Ez lenne Magyarország?

2009.04.20. 14:00 palkotamas

Magyarország az adócsalók, szabályszegők országa?

Az elmúlt heteket próbáltam azzal tölteni, hogy információkat gyűjtsek arról, hogy Magyarországon ki hány szabályt szeg meg. Pár dolog bejött, pár dolog nem. Lássuk.

Magyarország az adócsalók országa:

Több helyen is próbáltam vásárolni ezt-azt, és szinte kivétel nélkül állíthatom, csak a nagyobb kereskedelmi láncok üzleteiben kaptam nyugtát a vásárlásomról. A sarki kisboltban, a piacon szinte egyáltalán nem kaptam (persze sehol sem kértem, hiszen automatikusan kellene kapnom) a kis papírosból és van egy olyan elképzelésem, hogy a multik se azért adnak, mert kötelező, hanem azért, hogy a készleteiket folyamatosan nyilvántartsák.

Az APEH statisztikái szerint közel 2000 magánszemély rendelkezik több, mint 10 millió Forint adóhátralékkal. Ez legalább 20 milliárd Forint. Ezen kívül közel 500 egyéni vállalkozónak van legalább ennyi hátraléka, ez szintén legalább 5 milliárd Forint. Ők azok, akik valószínűleg egyáltalán nem fizetnek adót, rajtuk kívül lehetnek még azok, akik kevesebb nyugtát adnak, mint amennyit kellene. És akkor még nem szóltunk a cégekről. Ezekből közel 1200-nak van legalább 100 millió Forint feletti tartozásuk. Ez ismét legalább 120 milliárd Forint.

Magyarország a közlekedési szabályszegők országa:

Gyalogosként elég sokat közlekedem a városban. Sokszor figyeltem az autósokat, elsősorban azt, hogy milyen arányban van bekötve a biztonsági öv. Érdekes módon a megfigyeléseim nem igazolták a várakozásaimat, a kb. 40-50%-os szint helyett közel 80%-os volt a bekötött vezetők aránya. Hogy a felmérésem mennyire reprezentatív, azt nem tudom, körülbelül 100 autót figyeltem meg 3 különböző helyen.

Viszont gyalogosként elég sokszor kell forgalmas úttesten áthaladnom, a kijelölt gyalogátkelőhelyen. Ahol nincsen lámpa, ott a leggyakrabban csak komoly várakozás után tudok átmenni az úttesten, mert az autósok nem állnak meg.

A múlt héten kedden, húsvét után az első munkanapon kora reggel sikerült megfigyelnem a Rákóczi út - Kiskörút kereszteződését (Astoria), ahol valami építés miatt nem működött a lámpa. Mivel mindkét út forgalmas, ezért kiváncsian vártam, hogy mekkora dugó alakul ki, milyen lesz az áthaladás. 25 perc alatt egyetlen koccanás sem volt, viszont az autósok össze-vissza próbáltak menni a rendelkezésre álló helyen. Körülbelül 4-5 rendőrautó is elment, vélhetőleg nekik más dolguk volt.

Magyarország a szemetelők országa:

A tavaszi szünetet több mindenre is használja az ember, leginkább a pihenésre, arra, hogy a jó időt kihasználva a természetbe menjen. Tegnap nekem is sikerült egészen a Kopaszi-gátig eljutnom, ami ugyan nem annyira természet, mint mondjuk a Budai-hegység, de egy csomó mindenben veri. Példás tisztaság van, sehol egy eldobott papírgalacsin, zsebkendő, de még eldobott cigicsikket sem láttam. Bezzeg a hegyekben... Úgy látszik, ha valahol szemét van, ott előbb-utóbb mindenki szemetelni fog...

5 komment

Címkék: közlekedés vita magyarország adócsalás szabályszegés

A bejegyzés trackback címe:

https://falrengeto.blog.hu/api/trackback/id/tr671076001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KáD 2009.04.21. 19:12:14

Több ismerősöm, akik kisvállalkozók alatt dolgoznak, is felvetette a főnökének, hogy mi lenne, ha be lenne jelentve. A legtöbbször azt a választ kapták, hogy már minimálbér esetén is annyival több lenne a kiadás, hogy nem tudná fenntartani a vállalkozását.
Építőiparról beszélünk, kis brigádokról, 5-6 emberről, a vállalkozó pedig a brigádvezető.

Ez a helyzet mostanában változni látszik, az építőiparban is kezdik bejelenteni az embereket, minibálbérre.

De azért természetesen nem ennyit kapnak, mert ugye (szintén megér egy misét a téma), a minimálbérből nem lehet megélni.

Tényleg, mi a véleményetek arról, hogy valaki dolgozik napi nyolc (vagy inkább tíz) kemény fizikai munkát, és nem képes megélni abból, amiért megdolgozott? Semmilyen szinten?

palkotamas 2009.04.21. 19:27:34

Én két melóhelyen dolgozom, mindkét helyen közalkalmazottként. Napi legalább 10 óra, mondjuk szellemi munka, és épphogy megélek.

Balázs42 2009.04.22. 22:42:51

Ma egy nagyon kellemes meglepetésben volt részem. Kihívtam egy szerelőt (és azon kívül, hogy pontos volt, ami már önmagában meglepő) adott számlát. Nekem ez volt az első ilyen élményem... szóval van akinek még fontos, hogy szabályosan csinálja amit csinál.

ArcHy 2009.04.28. 16:56:49

Szerintem egy cikkbe felvenni/felvetni a harom temat nem szerencses, mert egy adott teman belul is tul nagy altalanositassal elsz Yeti.

Szerintem onmagaban az adopolitika/adomoral egy legalabb egy evtizede huzodo, folyamatosan fejlodo politikiai/tarsadalmi vita.

Rengeteg cikk/iras van a temaban a Narancstol a HVG-n at velemenyek sokasaga az ES-ben, a Figyeloneten, a Vilaggazdasagban. Most mit reagaljak erre? Igazad is van meg nem is. Konkretumhoz konkret velemenyt tudok mondani.

Egy allasom van, multinal dolgozom, jol keresonek tartom magam (tehat talalok is) es megdoglok az adoteherek, az elvonasok alatt. Sikeres vallalkozo voltam 6 even at az ELTE mellett, es megdoglottem az adoterhek alatt. Sok ezer ilyen sztori van. Igen. Te mit javasolsz?

palkotamas 2009.04.28. 22:11:14

@ArcHy: Én nem azért írtam ezt a cikket, hogy ez majd megoldja Magyarország nagy problémáját. Azért írtam, mert néha elegem van abból, hogy itt mi folyik (gondolom nektek is, nem véletlenül jött ez a társaság össze). Nincsenek konkrét javaslataim, azon kívül, hogy mindenkinek be kellene tartani a szabályokat, és akkor elképzelhető, hogy nem lenne ekkora bajban ez az ország. Persze én se szoktam minden szabályt betartani.
süti beállítások módosítása